Druk reklamowy może występować pod bardzo zróżnicowanymi postaciami. Współczesne drukarnie realizują małe materiały reklamowych, do których należą m. in. ulotki, wizytówki, plakaty, broszury i wiele innych. Drukarnia wielkoformatowa z kolei specjalizuje się w przygotowywaniu dużych materiałów promocyjnych, które doskonale sprawdzają się do umieszczenia na ścianach budynków, billboardach oraz większych słupach ogłoszeniowych. Wybór odpowiedniego wykonawcy w dużej mierze decyduje o sukcesie kampanii reklamowej realizowanej za pomocą nośników drukowanych.
Dopasowanie usług drukarskich do potrzeb kampanii
Pierwszą rzeczą, którą musimy wziąć pod uwagę przy wyborze drukarni, są oferowane przez nią usługi oraz ich zakres. Jeśli zależy nam na profesjonalnej realizacji materiałów promocyjnych, warto zwrócić uwagę, czy wybrana drukarnia specjalizuje się w druku reklamowym oraz jakie usługi w tym zakresie oferuje. Zazwyczaj drukarnia wielkoformatowa będzie w stanie przygotować zarówno duże, jak i mniejsze materiały promocyjne, co jednak w przypadku firm specjalizujących się wyłącznie w drobnych realizacjach może nie być zawsze możliwe.
Przy wyborze drukarni warto także zweryfikować poszczególne, świadczone przez konkretną firmę usługi oraz dowiedzieć się, czy możliwe jest realizowanie także mniej standardowych zamówień. Pozwoli to na nawiązanie współpracy z jedną zaufaną firmą, której będziemy mogli powierzyć dowolne prace bez konieczności poszukiwania w przyszłości innej drukarni oraz przechodzenia przez cały proces wyboru wykonawcy od początku.
Ogromne znaczenie ma także jakość druku oferowana przez drukarnię oraz czas realizacji zamówienia. Przed nawiązaniem współpracy z konkretną firmą warto poprosić o próbki druku, ocenić ich jakość oraz zdecydować, czy spełniają one nasze oczekiwania. Czynnikiem decydującym może okazać się także czas realizacji zamówienia, który musi mieścić się w ramach czasowych kampanii oraz dostarczyć wysokiej jakości pracy w możliwe najbliższym terminie.
Drukarnia wielkoformatowa online czy stacjonarna – jakie są różnice we współpracy?
Drukarnie online cieszą się ogromnym zainteresowaniem w ostatnich latach. Ich popularność wynika wprost z wygodnej formy współpracy, którą możemy nawiązać bez wychodzenia z biura oraz atrakcyjnych stawek za usługi, za które zazwyczaj zapłacimy mniej niż korzystając z usług drukarni stacjonarnej. Korzystając z usług drukarni internetowej warto jednak zwrócić baczną uwagę na jej zaplecze maszynowe oraz sprawdzić opinie dotychczasowych klientów. Pozwoli to nawiązać współpracę z profesjonalną firmą, której jakość usług nie odbiega od tej oferowanej przez tradycyjne drukarnie.
Największe znaczenie dla wyboru konkretnej firmy ma oczywiście jakość oferowanych przez nią wydruków. Ma ona szczególne znaczenie przy realizacji materiałów wielkoformatowych – internetowa drukarnia wielkoformatowa musi bowiem dysponować profesjonalnym sprzętem, który pozwoli na uzyskiwanie wysokiej jakości wydruków, od których wyglądu w dużej mierze zależy odbiór reklamy zewnętrznej oraz powodzenie całej kampanii promocyjnej. Za jej wyborem przemawia także możliwość składania zamówień telefonicznie, mailowo, czy za pośrednictwem strony www, co pozwala zaoszczędzić czas oraz przyspieszyć realizację usługi.