Ile wynosi koszt reklamy na Facebooku?
Biznes Artur Jabłoński - 24-07-2020

Ile wynosi koszt reklamy na Facebooku?

Często zadawanym pytaniem odnośnie Facebooka jest to, ile kosztuje reklama na tym portalu? Serwis ten dokładnie nie udziela informacji z jakimi kosztami trzeba się liczyć podczas wdrożenia reklamy na tym portalu.

 Reklama na Facebooku – jak wygląda?

Zasady reklamy opierają się na systemie aukcyjnym. Polega to na tym, że stawki różnych reklamodawców są zróżnicowane względem siebie. To, ile dana reklama będzie nas kosztować zależy od kilku czynników. Na niektóre z tych czynników można mieć wpływ, są takie, na które wpływu nie mamy. Znajomość tych uwarunkowań może nieco obniżyć koszty reklamy.

Cena reklamy

Na koszt reklamy może mieć wpływ różne ustawienie, niektóre połączenia będą kosztować więcej, a inne mniej. Jest to bardzo skomplikowany system zależności. Do czynników znanych można zaliczyć wybór celu reklamowego czy to będzie Zasięg czy Ruch. Jest możliwość porównania cen w obu kampaniach, w których jedna będzie przystępniejsza, a druga mniej. Na cenę wpływają również umiejscowienie i urządzenia. Często wejścia z urządzeń mobilnych są dużo tańsze od tych z komputerów stacjonarnych czy laptopów. Kolejnym czynnikiem jest grupa docelowa. Tutaj ma znaczenie wielkość grupy, nie zawsze ta największa jest najlepsza. Znacząca jest również konkurencja.

Ile wynosi koszt reklamy na Facebooku?

Wskaźnik Trafności

Wskaźnik istnieje po to, by określić jak dobra jest dana reklama. Skupia się ona na jakości reklamy. Na tą jakość ma wpływ CTR (dopasowanie kreacji do grupy), pochlebne reakcje na reklamę oraz te niekorzystne. Warto pamiętać, że wskaźnik odnosi się do popularności reklamy. Nie skupia się on na efektywności sprzedażowej.

Koszty reklamy na Facebooku

Cena na reklamę jest uzależniona od naszego budżetu. Jest on powiązany z dwoma ustawieniami czyli budżetem na reklamę (ogólnym lub systematycznym) oraz stawką za akcję, czyli za kliknięcie. Facebook przy każdej reklamie sugeruje ile powinno się przeznaczyć na reklamę i ile za nią można osiągnąć. Analizy są często mocno uśrednione i dopiero indywidualna ocena określi prawdziwe koszty kampanii.