Lista mailingowa – jak ją stworzyć?
Biznes Patryk Kula - 27-07-2020

Lista mailingowa – jak ją stworzyć?

Wiele stron www oferuje miejsca, w których można zostawić swój adres e-mail – nieraz w wyskakujących okienkach. Wpisanie adresu e-mail skutkuje dodaniem do bazy i tworzeniem się listy mailingowej, która pozwala firmie bądź osobie, która zebrała maile, późniejszy kontakt.

Po co lista mailingowa?

Jest to jedno z najskuteczniejszych i najprostszych narzędzi marketingowych umożliwiających kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Jest to dlatego tak skuteczne, że pierwszy krok, czyli zainteresowanie stroną, już się pojawiło. Dowód jest prosty – ktoś pozostawił swój adres e-mail i chciałby otrzymać od ciebie informacje dotyczące np. oferowanych produktów. Zazwyczaj podawany mail jest tym najbardziej prywatnym, więc klient zwykle świadomie dopisuje się do newsletterów.

Lista mailingowa – jak ją stworzyć?

Biznesowe korzyści listy mailingowej

  • Długoterminowe utrzymywanie relacji jest najpewniejsze dzięki tej metodzie. Nawet do 67% potencjalnych klientów, wpisujących się na listę mailingową, nie jest gotowych na dokonanie zakupu i właśnie dlatego możliwe jest powolne i długotrwałe budowanie zaufania u takiego klienta.
  • Taka lista mailingowa, jej budowanie oraz wysyłka maili nic nie kosztują. Jedyną inwestycją będzie czas oraz wiedza przekazywana w mailach.
  • Jeśli biznes łączy się z pisaniem bloga, umożliwia to budowanie ruchu i zaangażowania na stronie.
  • Lista mailingowa rozszerza możliwości marketingowe. Można budować w świadomości czytelników obraz marki, którą się reprezentuje, informować o promocjach i zachęcać do zakupu.
  • Pozwala na mierzenie poziomu zainteresowania stroną i wysyłanymi treściami. Dzięki sprawdzaniu ilości otwarć odnośników i maili można w łatwy sposób poznać, które tematy są bardziej interesujące, a które nie wzbudzają zbytniego ruchu.

O czym pisać newsletter?

Najlepiej pisać o tym, co interesuje czytelników – mogą to być tematy najczęściej przez nich poruszane. Można też informować o tym, nad czym się obecnie pracuje, również warto wysyłać podpowiedzi użyteczne dla czytelników. W tym efektywnym narzędziu warto również informować o istniejących promocjach.