Wiele stron www oferuje miejsca, w których można zostawić swój adres e-mail – nieraz w wyskakujących okienkach. Wpisanie adresu e-mail skutkuje dodaniem do bazy i tworzeniem się listy mailingowej, która pozwala firmie bądź osobie, która zebrała maile, późniejszy kontakt.
Po co lista mailingowa?
Jest to jedno z najskuteczniejszych i najprostszych narzędzi marketingowych umożliwiających kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Jest to dlatego tak skuteczne, że pierwszy krok, czyli zainteresowanie stroną, już się pojawiło. Dowód jest prosty – ktoś pozostawił swój adres e-mail i chciałby otrzymać od ciebie informacje dotyczące np. oferowanych produktów. Zazwyczaj podawany mail jest tym najbardziej prywatnym, więc klient zwykle świadomie dopisuje się do newsletterów.
Biznesowe korzyści listy mailingowej
- Długoterminowe utrzymywanie relacji jest najpewniejsze dzięki tej metodzie. Nawet do 67% potencjalnych klientów, wpisujących się na listę mailingową, nie jest gotowych na dokonanie zakupu i właśnie dlatego możliwe jest powolne i długotrwałe budowanie zaufania u takiego klienta.
- Taka lista mailingowa, jej budowanie oraz wysyłka maili nic nie kosztują. Jedyną inwestycją będzie czas oraz wiedza przekazywana w mailach.
- Jeśli biznes łączy się z pisaniem bloga, umożliwia to budowanie ruchu i zaangażowania na stronie.
- Lista mailingowa rozszerza możliwości marketingowe. Można budować w świadomości czytelników obraz marki, którą się reprezentuje, informować o promocjach i zachęcać do zakupu.
- Pozwala na mierzenie poziomu zainteresowania stroną i wysyłanymi treściami. Dzięki sprawdzaniu ilości otwarć odnośników i maili można w łatwy sposób poznać, które tematy są bardziej interesujące, a które nie wzbudzają zbytniego ruchu.
O czym pisać newsletter?
Najlepiej pisać o tym, co interesuje czytelników – mogą to być tematy najczęściej przez nich poruszane. Można też informować o tym, nad czym się obecnie pracuje, również warto wysyłać podpowiedzi użyteczne dla czytelników. W tym efektywnym narzędziu warto również informować o istniejących promocjach.