6 najlepszych kanałów marketingu internetowego
Biznes Patryk K. - 19-05-2020

6 najlepszych kanałów marketingu internetowego

Cyfrowy krajobraz ciągle się zmienia. Coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja, chatboty i spersonalizowane reklamy. Marketingowcy mogą łączyć różne kanały, by poprawić współczynnik konwersji. Sprawdź, jak skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców.

Spersonalizowany e-mail

Systematycznie rośnie liczba zaangażowanych, lojalnych subskrybentów, którzy chcą lepiej poznać markę. Zadbaj więc o wysokiej jakości treści. Pisz wiadomości, które wzbudzają emocje i budują Twój wizerunek eksperta. Informuj o nowościach w ofercie, wyprzedażach i aktywnych promocjach. W ten sposób możesz przyciągać potencjalnych klientów i generować większe przychody. 

Personalizacja jest kluczowa przy każdej strategii e-mail marketingu, ponieważ pokazuje klientom, że zależy Ci na ich problemach. Jak wskazują badania, konsumenci chętniej wtedy kupują produkty lub korzystają z usług. Na przykład, jeśli klient przegląda określony produkt, możesz mu wysłać e-mail z kodem promocyjnym dla tego konkretnego towaru.

6 najlepszych kanałów marketingu internetowego

Media społecznościowe

Większość osób korzysta z mediów społecznościowych, by uciec od codzienności, bawić się i kontaktować z innymi osobami. Czasami jednak marki zapominają, dlaczego ludzie korzystają z social media, publikując niezbyt ciekawe treści. Pamiętaj więc, by regularnie publikować interesujące teksty, zdjęcia i filmy. Staraj się nawiązywać i podtrzymywać relacje z użytkownikami.

Ruch organiczny

Obejmuje cały ruch pochodzący z wyszukiwarek (Google, Bing, Yahoo itp.). Potencjalni klienci odkryją Twoją stronę, wpisując określone słowo kluczowe, frazę, produkt lub usługę. Musisz więc zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek (SEO). Dzięki temu znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Chatboty

Wraz z rozwojem technologii sztucznej inteligencji rośnie popularność chatbotów. To programy, które znacznie szybciej odpowiadają na wiadomości klientów. Pomagają im zamówić towar lub usługę. W ten sposób poprawiają wyniki sprzedaży. Ostatnie badania pokazują, że zbyt wolna reakcja może zmniejszyć szanse na sprzedaż nawet o 400%. Chociaż w najbliższym czasie chatboty nie zastąpią konsultantów, z pewnością stanowią nieocenioną pomoc. Poprawiają jakość obsługi klienta, zapewniając całodobowe wsparcie.

Video marketing

Obecnie jednym z głównych trendów marketingu cyfrowego i prawdopodobnie w ciągu najbliższych 5-10 lat jest marketing video. Nie tylko buduje świadomość marki, ale również skutecznie zwiększa ruch i konwersję. Twórz vlogi, inteligentnie osadzaj go w postach na blogu w ramach strategii marketingu treści. Promuj je na platformach społecznościowych, by zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

6 najlepszych kanałów marketingu internetowego

Remarketing

To praktyka wyświetlania reklam internetowych osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę. Istnieje mnóstwo powodów, dla których użytkownicy nie dokonują konwersji przy pierwszej wizycie: są zajęci czymś innym, chcą zrobić więcej badań, nie są przekonani, że potrzebują Twoich usług albo postanowili odłożyć zakup na później. Stosując remarketing, możesz im delikatnie przypomnieć o Twoich produktach i usługach.