Marketing w mediach społecznościowych
Biznes Klaudia WItek, Karolina Sobotko - 24-07-2020

Marketing w mediach społecznościowych

Do niedawna social media zarezerwowane były tylko i wyłącznie dla życia prywatnego. Obecnie następuje zmiana w tym zakresie. W mediach społecznościowych pojawiają się również przedsiębiorstwa, ponieważ posiadanie firmowego konta na znanych portalach jest doskonałą reklamą dla podejmowanych przez dana firmę aktywności zawodowych. Większość osób o różnych usługach dowiaduje się właśnie z sociali. Dlaczego warto podejmować działania promocyjne za pośrednictwem mediów społecznościowych?

Social media marketing

To szereg czynności marketingowych, które są podejmowane w celu zwiększenia ruchu na stronie poprzez wykorzystanie znanych serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube czy Instagram. Aktywna działalność firmy na swoim profilu w social media generuje znaczną ilość nowych klientów. To dzięki nim następuje przekierowanie użytkowników na stronę firmową, podstronę czy bloga. Media społecznościowe stwarzają warunki do podjęcia kontaktu ze stałą grupą odbiorców, co wpływa na budowanie więzi między daną firmą a klientem. To właśnie dzięki nim długotrwała strategia marketingowa ma prawo bytu.  

Social media to nic innego jak strony internetowe oraz przeróżne aplikacje na urządzenia mobilne, które umożliwiają kreowanie oraz wymianę spostrzeżeń pomiędzy różnymi użytkownikami danego serwisu czy aplikacji. Ogromną przewagą jest to, że interakcja ta nie jest zupełnie ograniczona i odbywać się może o każdej porze dnia i nocy. Serwisy społecznościowe mogą być zakładane przez osoby, które ukończą 13 rok życia. Fakt ten jest istotny dla przedsiębiorców, gdyż większość użytkowników sociali to osoby dorosłe, a więc potencjalni klienci.

Marketing w mediach społecznościowych

Wykorzystywanie mediów społecznościowych w Polsce

W naszym kraju działania promocyjne firm są najczęściej prowadzone na Facebooku, za pośrednictwem firmowych fanpage’y i płatnych działań reklamowych. Coraz większe zainteresowanie wśród firm osiągnął You Tube oraz Instagram. Poza podium popularności znajduje się Twitter i Snapchat. W wyżej wymienionych serwisach aktywność najczęściej podejmowana jest przez prywatnych użytkowników.

Do najbardziej znanych serwisów biznesowych zalicza się LinkedIn, w którym umieszcza się profile różnych pracowników i oferty pracy. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu w stosunku do tej platformy, osłabiła się pozycja portalu GoldenLine.

Na co zwracać uwagę podczas social media marketing?

Na początku należy wyjść od starannie opracowanej strategii marketingu wirusowego. Post, który chcemy opublikować musi być precyzyjnie przygotowany, by wygenerował on jak największy ruch. Tutaj najlepiej zatrudnić specjalną osobę, która będzie się tym zajmowała, ponieważ bardzo duże znaczenie ma zaangażowanie osób, które prowadzą profil.  Muszą być one w stałym kontakcie z użytkownikami profilu, trzeba odpowiadać na wszystkie pytania i komentarze. Dzięki temu potencjalni klienci poczują, że danej firmie zależy na konsumentach.

Istotne jest to, by przemyśleć rodzaj serwisu, na którym chcemy podjąć firmową aktywność. Najlepiej wybrać ten, w którym może znajdować się najwięcej potencjalnych chętnych na naszą ofertę.