Jakie zasady uwzględnia biznesowy savoir-vivre?
Biznes Wiktor Malikowski - 07-10-2020

Jakie zasady uwzględnia biznesowy savoir-vivre?

Jak w każdej dziedzinie zawodowej tak i w biznesie występują podstawowe normy, którymi należy się kierować. Dzięki nim wiadomo w jaki sposób przeprowadzać rozmowy biznesowe, jak zachowywać się podczas takich spotkań, jak się ubrać, jakiego języka używać i jakie zachowanie prezentować np. podczas biznesowego lunchu. To, co należy podkreślić to, że savoir-vivre nie jest pożądany, ale jest on obowiązkowy w trakcie różnych spotkań biznesowych. Warto pamiętać, że nasza postawa nie tylko nas symbolizuje, ale także i firmę, którą reprezentujemy nie tylko na arenie krajowej, jaki i międzynarodowej. Jakie są zatem zasady są konieczne do stosowania w biznesie?

Zero spóźnień

Punktualność to fundamentalna zasada, która świadczy o naszym wizerunku jeszcze przed rozpoczęciem spotkania oraz o szacunku w stosunku do osób, z którymi umówiliśmy spotkanie. Tutaj tłumaczenia korkiem w przypadku spóźnienia lub innymi prymitywnymi kwestiami są bezzasadne, zawsze trzeba stosunkowo wcześniej wyjechać, by być dużo wcześniej. W sytuacji wystąpienia losowych wypadków konieczne jest telefoniczne poinformowanie osób, które na nas oczekują.

Jakie zasady uwzględnia biznesowy savoir-vivre?

Ubiór

Tak jak punktualność tak i nasz ubiór buduje nasz wizerunek oraz obraz firmy, w której jesteśmy zatrudnieni. Trzeba go zawsze dostosowywać do charakteru spotkania czy jest to spotkanie w sali konferencyjnej czy restauracyjnej.

Język ciała

Nie można pominąć istotnego aspektu jakim jest mowa ciała. Sygnalizuje ona to jakie mamy emocje, jakie intencje i co myślimy o swoim rozmówcy. Osoba, która w trakcie spotkania często unosi brwi może to symbolizować pewien dyskomfort. Kontakt wzrokowy świadczy o zainteresowaniu spotkaniem, a trzęsące kończyny o własnej niepewności.

Pozostałe zasady

Kolejna zasada to hierarchia. Jest ona dyktowana stanowiskiem jakie zajmujemy. Zawsze rękę w geście powitania wyciąga osoba, która zajmuje niższe stanowisko. Kolejna zasada to obowiązkowe wyłączenie telefonu. Jakakolwiek reakcja na dźwięk telefonu świadczy o braku szacunku do osoby, z którymi odbywa się spotkanie.